pátek 5. října 2012

losos s bramborem

Tak a mám pro vás další recept. Dnes to bude recept na lososa s bramborem a česnekovým dipem. Nejedná se o nejdietnější pokrm, ale jsem si jistá, že ho dokážete snadno přizpůsobit, tak aby vyhovoval i vám. Například můžete americké brambory vyměnit za vařené. To já jsem nemohla, protože to bylo jídlo pro celou rodinu a ta by mě s nimi poslala do háje :).

Potřebujete:
  • losos (150 gramů)
  • 1 větší brambora
  • zakysaná smetana
  • lučina
  • česnek
  • citrón
  • olivový olej
  • rozmarýn
  • oregano
  • pepř
  • sůl
Postup:
  1. Dejte rozehřát troubu na dvě stupňů a zatím si na měsíčky nakrájejte syrové brambory. Ty vyskládejte na pekáč vymaštěný lžící olivového oleje. Brambory osolte, opepřete a posypte oreganem. Dejte do trouby a čekejte, dokud nezačnou měknout a zlátnout.
  2. Zatímco se vám dělají brambory, připravte si česnekový dip. Smíchejte lžíci zakysané smetany s lžíci lučiny, dochuťte stroužkem česneku, pepřem a solí. Vložte do lednice.
  3. Filet lososa postříkejte olivovým olejem, citrónem a posypte rozmarýnem (já použila čerstvý).
  4. Rozpalte si pánev se lžičkou slunečnicového oleje a položte na ní váš filet z lososa (kůží dolu a po minutě ho točte).
  5. Až budete mít brambory zlaté a losos nebude syrový, tak podávejte ;).

Spočítala jsem vám energetickou hodnotu jídla a vychází to na necelých 1300 kJ, což je v pohodě :). (A to jsem do toho započítala i olej ;))

Tak dobrou chuť,
Lilith

3 komentáře:

  1. Vypadá to straaaaaašně dobře! Toho lososa jsi koupila zmraženého nebo nějaký filetky? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Mamka koupila velký flák čerstvého lososa, kterého jsem akorát nakrájela na filety :).

      Vymazat